Časté dotazy

Proč kurz u nás?

          To, že úroveň výcviku v jednotlivých střediscích je velmi rozdílná, je jasné i začátečníkovi. Jednak jsou odlišné zkušenosti, ale i schopnosti jednotlivých instruktorů učit.

          Naše škola má již více jak 15 leté zkušenosti s výukou paraglidingu. Máme už za sebou první tisícovku absolventů, což nemá žádná jiná škola na Slovensku. Naše absolventy najdete létat na celém Slovensku i na jiných kontinentech. Vychovali jsme i kvalitní instruktory neboi špičkové závodní piloty.

          Já sám se věnuji aktivně paraglidingu více než 20 let. Aktivní znamená že paragliding je mým zaměstnáním i koníčkem. To znamená že se věnuji výhradně jen paraglidingové škole a paraglidingu.

          Možná se to zdá být samozřejmé, ale měli byste se zajímat jak dobře a jak často váš instruktor létá.

Proč kurz na Straníku - bezpečnost?

          Straník je kopec u Žiliny který patří mezi nejvíce vyhledávaný terén pro létání na padákových kluzácích. Pod Straníkem máme nekonečné volné plochy pro bezpečné přistání. Paraglidisté se nemusí trefovat na žádnou malou přistávačku, což je pro začínajícího pilota velmi důležitý bezpečnostní faktor. Bez stresu letět volně a užívat si naplno svůj let od samého začátku létání.

          Navíc instruktor má možnost sledovat žáka po celou dobu jeho letu, nemusí ho předávat instruktorovi na navigaci při přistání. Žák po celou dobu letu jasně vidí přistávací plochu, již při svých prvních letech sám dokáže doletět a snadno přistát na přistávací ploše. Samozřejmě je vybaven radiostanicí, je kontrolován instruktorem a v případě potřeby usměrněný.

          Takto létat s kurzisty, na terénech jako jsou Donovaly, Chopok a podobně, vůbec není možné. Žák při letu na terénu Donovaly nebo Chopok musí být navigován na vymezenou přistávací plochu instruktorem. Nechceme se zamýšlet nad tím co se může stát pokud náhodou kurzisté neslyší svého instruktora v radiostanici. Technika vždy může selhat. Tomuto se musíme při výuce vyhnout, proto preferujeme bezpečné létání na terénech jako je Straník.


Proč kurz na Straníku - počasí?

          Straník je kopec z převýšením větším jako 400 mmedzi startem a přistáním, je to například stejné převýšení jako při letu z Lukové na Chopku s přistáním na zahrádce jestli potupná, tedy opravdu absolvovat krásný let ze Straníka stojí za to.

          Stabilní počasí, konfigurace terénu a mikroklimatické poměry na Straníku jsou nadmíru vhodné pro tvorbu teplých stoupavých proudů které potřebujeme pro létání s padákovým kluzákem. Proto se zde každoročně konají závody v bezmotorovém létání na padákových kluzácích nebo rogalech.

Proč kurz na Straníku - přístup na start?

          Přístupnost na start je autem. Nejsme takto závislý na provozních hodinách žádné lanovky, což nejednou přispěje k tomu že kvůli provozu lanovky nedolétáte kurz v termínu. Následně potřebujete po přestávce zopakovat i starty na cvičné louce co vám může kurz nejen prodloužit ale i prodražit.

          Je zde možnost startu ze Straníka na tři směry větru ze čtyř možných, což nemá téměř žádný kopec u nás. Proto se právem kopec Straník stal Mekkou paraglidingu na Slovensku.

Jaké vybavení se používá při kurzu - je nové, moderní nebo staré a opotřebené?

          Upozornění! Některé školy Vás lákají na novou výstroj, kterou po příjezdu na kurz vůbec neuvidíte, doporučuji se předem zeptat na datum výroby padáku a sedačky, kterou v kurzu dostanete. Na místě v den zahájení kurzu si prohlédnout doklady k padáku a sedačce, kterou vám zapůjčí. Výrobní číslo je zřetelně uvedeno na každém padáku i sedačce.

          U nás máme každý rok nové padákové kluzáky i sedačky!

          Moderní komplet pro kurzistu není zdaleka v každé škole samozřejmostí. Argumenty typu "je to vhodnější", jsou zcela chybné. Výbava pro paragliding se rychle vyvíjí. Za moderní a bezpečné se dají považovat padákové kluzáky ne starší dvou let, při velkém opotřebení i mladší. Sedačky by v každém případě měly být vybaveny ABS systémem a moderním chráničem páteře - airback. Použití kvalitních radiostanic zajistí rady letícím kurzistům případně korekci některých chyb.

Kdo mě bude učit?

          To, že úroveň výcviku v jednotlivých střediscích je velmi rozdílná, je jasné i začátečníkovi. Jednak jsou odlišné zkušenosti, ale i schopnosti jednotlivých instruktorů učit. Možná se to zdá být samozřejmé, ale měli byste se zajímat jak dobře a jak často váš instruktor létá.

Co zahrnuje cena kurzu, bude třeba za něco připlácet?

          U nás se nic nepřiplácí!

          V ceně kurzu je zahrnuto vše potřebné, tak abyste celý kurz mohli absolvovat aniž byste si něco museli připlatit. To znamená že máte vždy zabezpečenou dopravu na místo výuky i zpět našim mikrobusem, zapůjčení kompletní paraglidingové výbavy včetně radiostanice. Samozřejmě v ceně máte i práci instruktorů, kteří se vám budou věnovat. Během kurzu vám také zapůjčíme literaturu k výuce, pokud budete mít zájem můžete ji dostat i v elektronické podobě do vašeho PC.

          Určitě všichni dobře známe z mnoha oblastí na první pohled výhodné nabídky, za nimiž se skrývají dodatečné náklady nebo kvalita na úkor ceny.

Jak probíhá kurz?

          Instruktor se Vám věnuje během celého dne výuky. Kurzový den je rozdělen na dopolední a odpolední část. První část začíná obvykle o 8.00 hod a trvá přibližně do 12.00 hod. Následuje přestávka na oběd a odpočinek po obědě. Druhá část začíná ve 14.00 hod. a konči kolem 17.00 hod. Pokud nejste velmi unavený můžeme si přidat hodinku teorie nebo promítnout vhodný film.

          Výuka se zcela přizpůsobuje počasí. Pokud neprší trávíme v terénu při praktické výuce co nejvíce času a následně přidáváme potřebnou teorii po malých částech.

         U nás klademe důraz hlavně na praktickou část výuky, která přináší nejvíce užitku budoucímu pilotovi. Samozřejmě bez teorie se neobejde žádný pilot, což je prvořadým předpokladem bezpečného a zábavního létání.

Kde probíhá kurz?

          Kopec Straník u Žiliny poskytuje pokud ne nejlepší, tak určitě jedny z nejlepších podmínek pro paragliding na Slovensku vůbec. Převýšení cca. 400m umožní dolétat kompletní osnovu výcviku, včetně samostatných výškových letů. Stabilní počasí. Konfigurace terénu a vynikající podmínky pro vznik stoupavých proudů. Přístupnost autem až na start. Možnost startu na tři směry větru ze čtyř možných, což nemá téměř žádný kopec u nás. Proto právem se stal Mekkou paraglidingu na Slovensku.

          Všechny cvičné terény jsou v těsné blízkosti Straníka a našeho ubytování - pezionu Anton, což je velmi důležité protože čas, který byste strávili přepravou z místa na místo využijete na odpočinek nebo zábavu.

          U nás nemusíte brzy ráno vstávat, pohodlně za par minut se dostaneme na každý cvičný terén včetně startu na Straník.

          Podmínky na výuku jsou u nas více než ideální.

Jsou školní sedačky vybaveny chráničem páteře nového typu?

          Dobrý chránič dokáže eliminovat chyby začátečníka při nepovedených startech a přistáních. Dnes za dobrou ochranu považujeme airback, pěnový chránič o tloušťce více než 12 cm ve vzduchu nepropustném pouzdru. Dobré zkušenosti máme i se sedačkami u nás navíc vybavenými integrovanou kluznou plastovou deskou.

Kdy a kde začínáme a končíme 6denní základní kurz?

          Kurzy začínáme vždy v sobotu ráno v 9:00. Sejdeme se na domluveném místě. Bývá to obvykle před nádražím v Žilině na stanovišti taxíků, které nemůžete minout, protože je přímo před hlavním východem. Tam vás čeká náš mikrobus Fiat - Ducato - modré barvy. Končíme ve čtvrtek odpoledne, případně podvečer. Po ukončení kurzu máte opět zabezpečenou dopravu na železniční, či autobusové nádraží v Žilině. V případě zhoršeného počasí třeba počítat i s pátkem jako náhradním dnem na dolétaní.

          Pokud jedete vlastním autem můžete přijet i přímo do penzionu Anton o 9.15 hod. v Tepličce nad Váhom, ul. Sv. Cyrila a Metoděje 830, GPS souřadnice: 49.226321, 18.791441.

          Prosím informujte nás v přihlášce na kurz případně mailem, kterou možnost jste si vybrali.

          Na požádání Vám zajistíme ubytování.

Jak je to při skončení kurzu třeba něco doplácet?

          V případě, že se kurz nedolétal v řádném termínu pro špatné počasí, se za dolétaní kurzu v daném roce nic neplatí.

Dostávají kurzisté nějakou učebnici nebo jinou literaturu?

          Doporučujeme ale není to povinné, zakoupit si učebnici Paragliding - Richard Plos a kolektiv vydána 2014 vydavatelstvím Svět křídel, cena 260 Kč. Nebo Vám zašleme poštou na CD v Pdf formátu Paragliding od Petra Dvořáka (se souhlasem autora) za 280 Kč. Je to 500 stránková, velmi zdařilá publikace, která obsahuje kompletní teorii a téměř vše potřebné. Starší literaturu moc nedoporučujeme, protože může obsahovat i chyby nebo nesprávné informace. V případě zájmu z vaší strany na kurzu vám zapůjčíme literaturu s potřebnou teorií.

Co je paragliding, a kto je paraglidista?

          Paragliding je nejjednodušší létání jaké může existovat. Paraglidista nemá motor, rozběhem z kopce nafoukne své křídlo a vzlétne. Padák se snadno přepravuje (na bedrech v batohu), snadno startuje a velmi jednoduše přistává. Paraglidista je zapnutý do sedacího postroje, který poskytne pilotovi maximální komfort. Padákový kluzák je plně řiditelný a tak přistanete vždy přesně tam kde si vyberete. Často dostávám otázku: Co když mě někde zafoukne? Podmínky na létání si vybíráme stejně jako pilot letadla, letíme pouze v případě, že je vhodné počasí. Padákové kluzáky jsou dnes již dostatečně výkonné, bezpečné a dokonale řiditelné tak abychom vždy mohli doletět a přistát tam kde chceme.

Co je to padákový kluzák (padák nebo křídlo)?

          Je zkonstruován ze speciální tkaniny (nepropouští vzduch a má protizátrhovú mřížku), pilot s postrojem je spojen s vrchlíkem kevlarovými šňůrami. Padák je plně řiditelný, řídícími šňůrami jako auto volantem!

Jak dlouho lze létat na padákovém kluzáku?

          Paraglidista nemá problém při dobrých podmínkách setrvat ve vzduchu i několik hodin a překonávat stokilometrové vzdálenosti krajinou. Padáky jsou konstruovány k tomu, aby stoupaly do výšek a nechali člověka naplno vychutnat pocit svobody a volnosti.

Co je motorový paragliding?

          Je to úplné jiná, nová dimenze létání na padákovém kluzáku. Tento nový rozměr mu poskytuje motorová pohonná jednotka. Pilot se vznese ze země aniž by potřeboval jít na kopec. Přímo z rovinatého terénu. Doslova může odstartovat a opět přistát při svém domě. Po nastoupaných do potřebné výšky, je možné klidně vypnout motor, plachtit s vypnutým motorem. Bez problémů ho opět nastartovat a pokračovat v létání.

Je paragliding totéž jako parasailing, parašutismus nebo base-jump, speedriding?

          Ne, ne a ne. S parasailing jste se asi potkali někde na pláži u moře, na jezeře, kde vás zapnuli do postroje za motorový člun a povláčili ve vzduchu, kudy se jim zachtělo a jak dlouho uznali za vhodné. Prostě tam mohl být i pytel brambor, zvládl by to stejně. Parašutismus je zase sport, který potřebuje letadlo, abyste z něj mohli vyskočit, tedy jsou to seskoky z letadla. Base-jump patří také k parašutismu s tím rozdílem, že se skáče ne z letadla, ale z mostů, budov a skal do volného prostoru, kde se padák musí otevřít během několika málo sekund. Speedriding je kombinace jízdy na lyžích a malého padákového křídla, kde je jízda na lyžích střídaná s letem na padákovém kluzáku.

No a rozdíly?…

          Padákový kluzák při paraglidingové létání vždy startujeme nafouknutý a zkontrolován s možností kdykoliv přerušit start ještě na zemi.

Jaké rozdíly jsou mezi paraglidingem a létáním na rogalu?

          Padákový kluzák nemá žádnou pevnou konstrukci. Na rozdíl od rogala se jednoduše vejde do batohu. Je pomalejší, mnohem rychleji a snadněji se ho naučíte ovládat. Když chceš zastavit start, jednoduše přestaneš běžet a padák se poskládá měkce vedle tebe. S rogalem to je trochu složitější. S batohem vylezeš všude a na každý kopec. Mimochodem, dnes máme i lanovky, a tak máš o jednu starost méně. Padákový kluzák si schopný rozložit i složit za 5 minut, ale s rogalem Ti to zabere alespoň 30 minut a pod.

Co všechno se dá dělat na padáku?

          Padákové kluzáky jsou konstruovány k létání. Rekord je cca. 11 hodin letu a let na vzdálenost více než 500 Km. Paraglidista může odstartovat z každého kopce, pokud se tam najde kousek volného místa pro rozběh. S padákem můžete cestovat po světě nebo obdivovat krásy Slovenska ...

Je paragliding bezpečný?

          Paragliding můžeš dělat jako adrenalinový sport a jeho bezpečnost nebo riziko závisí jen na tobě. Závisí to od výběru kvalitní certifikované výstroje, která je testována po všech stránkách. Důležitý je výběr profesionální školy, která má licenci. Doba, když mě učil kamarád a ještě k tomu zdarma na padáku bez dokladů, je už dávno pryč. Často učí někdo, kdo to sám pořádně neví! Musíte si být jistý, že Váš instruktor je opravdu instruktor a že má průkaz instruktora a Vámi vybraná škola má licenci, kterou vydává LAA-SR. Ta je jediná oprávněna takovou licenci vydat! Jak to ověříte? Zavoláte si na LAA-SR sekretariát tel.č. 041/5623 450, případně e-mail:, mobil: +421 903 494 618, kde se zeptáte zda daný člověk skutečně je instruktorem paraglidingu, a zda škola, do které jste se přihlásili, má oprávnění vydat Vám platný pilotní průkaz av případě zájmu IPP kartu - mezinárodní pilotní průkaz. Při správném postupu a výběru školy paragliding může být neuvěřitelným zážitkem a láskou na celý život a ne nebezpečným sportem.

Kdo může létat na padákovém kluzáku?

          Jednoduše každý, kdo dosáhl věku 18 let a pokud máte o trochu méně - 16, třeba písemný souhlas obou rodičů. Dá se tedy říci, že každý bez omezení věku, kdo zvládne trochu pobíhat, ale někdy netřeba ani to.

Kolik stojí paraglidingová výstroj?

          Ceníky nové výstroje jste již asi našli na našich stránkách, ale platí pravidlo, že kdo se rozhodne létat, ten létat bude. Dá se koupit slušná výstroj i za cca 27 000 Kč, která ještě splňuje kritéria bezpečnosti (padákový kluzák, sedačka, záložní padák, batoh, přilba). Nová špičková výstroj stojí přibližně od 60 000 Kč. Na létanou výstroj, jejíž je dostatek, třeba individuálně poslat dotaz na adresu nebo mobil +421 903 544 844.

Je třeba mít strach?

          Chcete to vyzkoušet a máte trochu obavy, protože nevíte jak to celé funguje? Vaše obavy jsou zbytečné. Začínáme nohama na zemi a postupně přidáváme zkušenosti, které získáte poměrně rychle. Spolu s tím narůstá Vaše touha dostat se do vzduchu na delší dobu, protože začínáme na prakticky rovné louce.

Co všechno bych měl vědět při koupi svého prvního křídla?

          Mnoho pilotů si přeje koupit padák dříve než absolvuje svůj první let, nebo s tím, že se budou učit létat již na svém. To je práce Vašeho instruktora, pomoci Vám vybrat první padák. Různé padáky mají různý výkon a zejména různý stupeň bezpečnosti. Co je neméně důležité, musí mít platné doklady od výrobce a musí mít certifikát do jaké kategorie je zařazen! No nakonec si třeba dát pozor i na tzv. výhodnou koupi. I od někoho, kdo Vás učí létat jako kamarád!

Jak začít s paraglidingem?

          Nejlepší cesta jak začít s paraglidingem, je absolvovat základní kurz paraglidingu u renomované školy pod dohledem profesionála. V ceně je vše, co potřebujete, tedy nepotřebujete kupovat žádnou výstroj a zejména získáte sami rozhled, co si pak koupit.

Potřebuji licenci na létání?

          Ano! Tak jako všude na světě potřebujete řidičský průkaz ke řízení motorového vozidla, tak i na padák potřebujete pilotní průkaz. Absolvujete úspěšně kurz ve škole a dostanete pilotní průkaz. Pilotní průkaz musí být platný, může být vydán pouze LAA-SR (jediná na Slovensku státem pověřená organizace, která Vám může vydat pilotní průkaz). Pokud ho nemáte, může se Vám lehce stát, že po náhodné kontrole budete trestně stíhán.

Jak dlouho trvá naučit se létat?

          Základní kurz trvá 6 dní, kde dostanete pilotní průkaz typu A a samozřejmě se naučíte samostatně létat, přesněji naučíte se základem, které budete sami dále rozvíjet. Pak máte možnost absolvovat zdokonalovací kurz a následně licenci typu B, tj létání v termice. Budete ji potřebovat, pokud se budete chtít zúčastnit soutěže na Slovensku. Licence typu C je potřebná pro létání soutěží ve světě.

Co potřebuji k tomu, abych se mohl přihlásit do kurzu paraglidingu?

          Trochu dobré nálady, vyplněný osobní dopis, nějaké peníze a chuť vyzkoušet něco nového!

Co je to motorový paragliding nebo létání s motorem na padáku?

          Je možné létat i s motorem. Co k tomu potřebujeme: motorovou krosnu, vhodný padákový kluzák pro létání s motorem (máme k dispozici padáky, které budete používat pro létání s motorem i bez motoru) a hlavně nejdříve zvládnout létání bez motoru.Je možné létat i s motorem. Co k tomu potřebujeme: motorovou krosnu, vhodný padákový kluzák pro létání s motorem (máme k dispozici padáky, které budete používat pro létání s motorem i bez motoru) a hlavně nejdříve zvládnout létání bez motoru.

Mohu po kurzu létat samostatně?

          Pro samostatné létání na padákovém kluzáku je třeba mít pilotní průkaz, který získáte po absolvování kurzu a po úspěšném složení závěrečných zkoušek.

Jak probíhá kurz v případě nepříznivého počasí?

          V případě špatného počasí (prší, fouká silný vítr apod.) Přebíráme potřebnou teorii. V případě extrémně špatného počasí, pokud není vyhlídka na jeho zlepšení, kurz přerušíme a je ho možné bezplatně dolétat v kterémkoli z následujících kurzů. V posledních letech jsme všechny základní kurzy na letovém terénu Stránik u Žiliny dolétali v řádných termínech a nebylo třeba náhradních termínů.

Jak probíhá doplňkový program, když neletíme?

          Když nám počasí nedovolí létat, věnujeme se výkladu teorie. Teprve pak zbývající čas můžeme věnovat jiným sportovním aktivitám. Žilina a okolí má několik bazénů, cca 10 km jsou Rajecké Teplice s vynikajícími termálními bazény. Cvičíme přímo pod kopci Malé Fatry, a tak jsou zde nekonečné možnosti vyrazit na túru. V okolí mame několik hradů atd.

Kolik času zabírá teorie a kolik praktická výuka?

          Většinu času se věnujeme praktické výuce a létání. Teorii přebíráme v přestávkách mezi létáním nebo v případě nepříznivého počasí.

Poskytujete nějaké slevy studentům?

          Ano. Studenti, kteří předloží doklad o řádném studiu, mají nárok na slevu 550 Kč z ceny základního kurzu.

Jak nejvíce stará může být prohlídka od lékaře?

          Prohlídka má platnost dva roky. To Vám vymezuje platnost pilotního průkazu. Je dobré mít prohlídku co nejčerstvější, abyste ušetřili administrativu potřebnou k prodloužení pilotního průkazu.

Chtěl bych přijít s přítelkyní, která se nechce zúčastnit kurzu. Je to možné?

          Ano. Nebude to žádný problém. Ubytování pro vaše přátele nebo rodinu zajistíme stejně za zvýhodněnou cenu jako pro Vás.

Dokdy nejpozději je nutné se přihlásit na kurz paraglidingu?

          Obvykle se kurzy naplní již měsíc před zahájením, ale nedá se na to spolehnout. Někdy se zájemci hlásí ve skupinách a zdánlivě volný kurz se rychle obsadí, nebo si někdo přesune účast na jiný termín. Je tedy dobré, pokud si rezervujete místo co nejdříve, ale není vyloučena ani účast na poslední chvíli.Obvykle se kurzy naplní již měsíc před zahájením, ale nedá se na to spolehnout. Někdy se zájemci hlásí ve skupinách a zdánlivě volný kurz se rychle obsadí, nebo si někdo přesune účast na jiný termín. Je tedy dobré, pokud si rezervujete místo co nejdříve, ale není vyloučena ani účast na poslední chvíli.

Jak probíhá kurz? Budeme létat jen dopoledne a pak máme volno?

          Instruktor se Vám bude věnovat téměř celý den. Začínáme ráno kolem 8.00 - 9.00 a cvičíme dopoledne. Poté následuje přestávka přes oběd cca. 2 hodiny, kdy se najíte a můžete si odpočinout. Končíme až podvečer podle toho, jak se nám daří zvládnout předepsanou učební osnovu.

Nemám auto, přijdu vlakem. Je to nějaký problém?

          Dopravu do místa výuky během kurzu máte zabezpečenou naším mikrobusem. To znamená, že Vás ráno naložíme a večer přivezeme tam, kde jste ubytován.

Během kurzu mám zkoušku. Co když tam jeden den nebudu?

          Pokud jde o jeden den, tak to asi nebude problém. Dá se to dohnat a závisí jen na počasí, zda to bude teorie nebo praktický nácvik, protože výuka se přizpůsobuje počasí.

Kolik lidí je třeba, abyste vypsali mimořádný termín základního kurzu?

          Mimořádný termín vypisujeme pro 5 lidí, ale pokud vás je méně, dejte nám vědět, možná k vám někoho najdeme.

Je možné zapůjčit si u vás paraglidingovou výbavu?

          V případě, že se jedná o absolventů naší školy, je možné zapůjčení kompletní výbavy na létání. Cena za půjčení se pohybuje kolem 1 100 Kč na 1 den.

Mám zájem o tandemový let pro mou přítelkyni, má to byt dárek, je k tomu zapotřebí nějaký trénink?

          Netřeba žádnou speciální přípravu. Stačí krátké poučení před samotným letem. Dárkové poukazy vám zašleme na mail v PDF formátu nebo poštou na požadovanou adresu.

Nedokážu se zorientovat v různých nabídkách škol paraglidingu. Jediný rozdíl vidím v ceně kurzu.

          Pro začátečníka je opravdu těžké se zorientovat. Za léta, co aktivně létáme, jsme měli již možnost leccos vidět. Dáme Vám alespoň pár tipů, o co byste se měli především zajímat:

          Co zahrnuje cena kurzu? Bude třeba za něco připlácet? Jak dlouho se mi instruktoři budou věnovat? Jaké vybavení se používá při kurzu? Je nové, moderní nebo staré a opotřebené? Kdo mě bude učit? Jsou školní sedačky vybaveny chráničem páteře nového typu?

Proč se vyplatí být členem LAA – SR.

          LAA SR je občanské sdružení, které má od Dopravního úřadu SR pověření na zprávu LSZ - létajících sportovních zařízení, kam jsou kromě balonů a závěsných kluzáků zařazeny i naše padákové kluzáky. Toto občanské sdružení má již více než 1000 členů, kterým nabízí výhodné ručení uzavřené s pojišťovnou Alianz s krytím 750.000 € na celou Evropu včetně ČR, se spoluúčastí 300 €. LAA SR svým členům zároveň poskytuje různé benefity. Členské včetně pojištění je platné na jeden kalendářní rok.

Členský poplatek do LAA SR na rok 2015 a povinné pojištění za způsobenou škodu při létání na padákovém kluzáku.

          Členský poplatek je nutné uhradit každoročně. V členském poplatku je zahrnuto povinné smluvní pojištění za případnou škodu způsobenou provozem padákového kluzáku. Tato povinnost je dána zákonem, stejně jako při provozu motorových vozidel na silnicích. Výše členského příspěvku do LAA ČR na rok 2015 byla stanovena na 55 €, pro studenty denního studia a důchodce nad 62 let 35 € a pro postižené 25 €.

          Upozornění: členský poplatek je třeba zaplatit nejpozději do konce února, v opačném případě se Vaše náklady navýší!

Jak uhradit členské do LAA – SR.

          Členské poplatky je třeba uhradit: FIO - Banka 27 00 79 53 92/8330 IBAN: SK35 8330 0000 0027 0079 5392 BIC / SWIFT: FIOZSKBAXXX Jako variabilní symbol uvádějte své rodné číslo. Do poznámky uveďte své jméno a příjmení.

          Pokud máte nějaké další nezodpovězené otázky pošlete nám je na:

http://gradient.cx/ http://www.swing.de/ http://www.garmin.sk/ http://easyfly.cz/ http://flytec.ch/ http://karpofly.cz/